0

Coraz częściej można zaobserwować niewłaściwe postępowanie influencerów w wielu różnych sytuacjach. Promowanie takiego postępowania może wpłynąć negatywnie na dziecko, które z ogromnym zainteresowaniem śledzi ulubionego celebrytę w internecie. Dlaczego takie osoby nie powinny być idolami dzieci?

Idealność, perfekcyjność, nieskazitelność

Influencerzy, wypowiadając się w swoich social mediach, często stosują filtry, które wizualnie sprawiają, że ich twarze wydają się nieskazitelne, a cera wręcz idealna. To samo dotyczy filtrów wyszczuplających, jakie można nałożyć na sylwetkę, nakręcając zwykły filmik. Dziecko, oglądając takie materiały, samo wpędza się w kompleksy. Dodatkowo osoby sławne często prezentują w mediach obraz idealnego życia pełnego luksusu, podróży i innych drogich rzeczy. Warto wytłumaczyć dziecku, że nie wszystko, co widzi w internecie, jest zgodne z rzeczywistością.

Dobry marketing nie jest zły

Wielu influencerów podejmuje się płatnych współprac chociażby na jednym z dość znanych portali, jakim jest Instagram. Coraz częściej reklamowane są produkty, które w rzeczywistości w ogóle nie działają lub są zwykłym oszustwem. Influencerzy jednak, dostając za to wynagrodzenie, bez wahania wciskają swoim obserwatorom – w tym też i łatwowiernym dzieciom – często nic nie warte produkty. Osoby sławne potrafią się skupić czasami tylko na promowaniu konsumpcjonizmu, a ich działania są zauważalne jedynie podczas promocji kolejnych produktów czy usług, nie zważając przy tym na to, jaki wydźwięk może to mieć w przypadku najmłodszych. Między innymi z tego powodu influencerzy nie powinni mieć aż takiego autorytetu wśród dzieci.

Płytkość

Influencerzy są grupą dość specyficzną. Dzieci natomiast mają to do siebie, iż są łatwowierne i podatne na wpływ innych osób, szczególnie tych sławnych – swoich idoli. Influencerzy często nie zdają sobie sprawy z tego, jak ogromny wpływ wywierają na najmłodszych fanów.

Warto zwrócić uwagę na to, kto jest idolem naszego dziecka. Jeśli zauważasz, że jest nim nieodpowiednia osoba – zainterweniuj i zaproponuj dziecku zmianę, prezentując innych „kandydatów”.

Zdjęcie: Maddi Bazzocco on Unsplash

Zobacz także:

Jak kontrolować, co robi nasze dziecko w Internecie?